κάποιες κουβέντες για τα προχτεσινά

– Το ΚΚΕ δεν περιφρουρούσε την συγκέντρωση, αλλά τη βουλή. Αν περιφρουρούσε τη συγκέντρωση, προφανώς θα είχε τα νώτα στραμμένα στη συγκέντρωση και όχι στα ΜΑΤ που χάζευαν από πίσω τους. Πράγμα που μας οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι το σημαντικό για το ΚΚΕ είναι η υπεράσπιση του κοινοβουλευτισμού και όχι η κομμουνιστική επανάσταση, όπως θα αντιλαμβανόταν κανείς από τον τίτλο του. Με λίγα λόγια το ΚΚΕ λοιπόν είναι δύναμη της αστικής αντεπανάστασης, για να το πούμε με τους δικούς του όρους. Είναι χαρακτηριστικό πως συντρόφισα που ρώτησε κνίτη τι περιφρουρεί, πήρε την απάντηση πως περιφρουρεί τη συγκέντρωση που βρίσκεται πίσω του (του ΠΑΜΕ) από τους παρακρατικούς που βρίσκονται μπροστά του (όλο τον υπόλοιπο κόσμο που βρισκόταν στην πλατεία Συντάγματος). Νομίζω πιό σαφής δε θα μπορούσα να γίνω.

– Όπως είπε κνίτης σε σύντροφο όταν τον ρώτησε, στην ΚΝΕ είχαν πει πως όταν περιφρουρήσουν την συγκέντρωση, μπορεί να τους δοθεί σήμα από την καθοδήγα να μπουκάρουν. Στη βουλή. Τα συμπεράσματα δικά σας.

– Οι δυνάμεις του ΚΚΕ είχαν παραταχθεί σε μικρή απόσταση από τα ΜΑΤ, εξοπλισμένες με παλούκια και κράνη μηχανής. Με τις πενιχρές μου γνώσεις από τον ποινικό κώδικα, αυτό συνιστά παράνομη οπλοφορία, η οποία στη συνέχεια έγινε οπλοχρησία, με σκοπό μάλιστα την σωματική βλάβη και ίσως και απόπειρα ανθρωποκτονίας. Υπάρχουν μάλιστα και φωτογραφίες ανώτερων στελεχών του κόμματος να χτυπάνε με στυλιάρι. Εάν λοιπόν το ΚΚΕ σέβεται τη νομιμότητα, εφόσον είναι κοινοβουλευτικό κόμμα, θα πρέπει να δώσει τα ονόματα των μελών του που οπλοφορούσαν στις αρμόδιες αρχές για να ξεκινήσει η νόμιμη διαδικασία. Η ΕΛΑΣ επίσης πρέπει να εξηγήσει δημόσια γιατί άφησε τόσο κόσμο να οπλοφορεί σε τόσο μικρή απόσταση από τις ισχυρότατες δυνάμεις της χωρίς να προχωρήσει σε συλλήψεις, όταν μάλιστα την ίδια στιγμή δικάζει αγωνιστές με τις ίδιες κατηγορίες, τις οποίες κατασκευάζει ελλείψει στοιχείων.

– Το ΚΚΕ είναι κείνο που σε κάθε ευκαιρία διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για κουκουλοφόρους και τα σχετικά. Όμως κατέβασε μέρος των δυνάμεών του στο δρόμο με καλυμμένο το πρόσωπο (με κράνος), και οπλισμένο με στυλιάρια. Απορώ λοιπόν όταν γράφεται όταν κουκουλοφόροι επιτέθηκαν σε διαδηλωτές, πώς ακριβώς διακρίνονται οι μεν από τους δε. Πιθανόν τα κριτήρια να είναι αισθητικά. Π.χ. το σημαιάκι στο παλούκι του διαδηλωτή να είναι κόκκινο, ή το πολύ άσπρο με μπλέ και κόκκινο λογότυπο, ενώ το σημαιάκι στο παλούκι του κουκουλοφόρου είναι μαύρο ή μαυροκόκκινο. Πιθανόν να είναι θέμα φύσης των όπλων – π.χ. Η πέτρα μπορεί να έχει και “παράπλευρες απώλειες” ενώ το παλούκι συνήθως βρίσκει το στόχο του.

– Θυμάμαι στο πανεπιστήμιο οτι η ΚΝΕ κατηγορούσε την ΔΑΠ και την ΟΝΝΕΔ για τραμπουκισμό. Προφανώς το ρόπαλο του οννεδίτη έχει άλλη ιδεολογική υφή από εκείνο του κνίτη, αλλά αυτά μπορεί να μας τα εξηγήσει μόνο ο προπαγανδιστικός μηχανισμός του κόμματος. Όπως και το πως γίνεται ένα αστικό κόμμα να λέγεται κομμουνιστικό. Όπως και το γιατί το ΚΚΕ πουλάει συστηματικά αγώνες και κινήματα. Όπως και το γιατί προπηλακίστηκαν ανάμεσα σε άλλους από τις ομάδες κρούσης του και κόσμος από το “δεν πληρώνω”, μέλη του μέντικαλ τημ, άοπλος κόσμος και γενικά όποιος δεν είχε κάρτα μέλους του ΚΚΕ.

– Τέλος, η απορία μου συνίσταται στο εξής: ωραία, τους κουκουλοφόρους δεν τους ξέρουμε, δεν μπορούμε να τους κουμαντάρουμε, είναι διάχυτο πλήθος, μπορεί να είναι ασφαλίτες, μπορεί να είναι εξωγήινοι, νεφελίμ, μπορεί να είναι ο Πάγκαλος. Εδώ όμως έχουμε περιστατικά βίας από οργανωμένο κόμμα με γραφεία και διεύθυνση. Αν δεν πάει ο εισαγγελέας αύριο, έχουμε όλες τις αποδείξεις που μας επιτρέπουν να υποθέσουμε πως υπάρχει συμφωνία μεταξύ αστυνομίας και ΚΚΕ για την καταστολή ενός κινήματος που μάλλον έχει φοβίσει πάρα πολύ τα αστικά κόμματα για να κατεβάσουν στο δρόμο την πέμπτη τους φάλαγγα, δηλαδή το ΚΚΕ.

– Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις: στα μάτια της περιφρούρησης, πίσω από τα κράνη και τα παλούκια και την τσάμπα μαγκιά που χτυπούσε άοπλες γυναίκες και έσπρωχνε ανθρώπους να πέσουν από ύψος, υπάρχει ένα πράγμα: φόβος. Το ΚΚΕ έχασε προχτές στο δρόμο (ένας νεκρός και δεκάδες τραυματίες τα αποτελέσματα της πιο άχρηστης περιφρούρησης που έγινε ποτέ), αλλά έχασε και πολλά περισσότερα, και πρώτα απ’ όλα την ευκαιρία του να το θυμούνται στο μέλλον όχι σαν ένα δυσκοίλιο γραφικό κομματίδιο, μα σαν μια δύναμη του απελευθερωτικού κινήματος.

3 Responses to “κάποιες κουβέντες για τα προχτεσινά”

  1. ως προς το προτελευταίο σημείο, αξίζει να επισημανθεί η ιδιάζουσα υποκειμενικότητα που είναι χαρακτηριστική τέτοιων σωμάτων (π.χ. σώμα στρατού, σώμα αστυνομίας, σώμα ψηφοφόρων). ενώ όμως, π.χ. στο σώμα ενός στρατού ή της αστυνομίας, η σχέση του ατόμου προς το σώμα ή του σώματος προς το σύνολο, διέπεται από εθιμοτυπικές οδηγίες, στη τρίτη περίπτωση, το σώμα των ψηφοφόρων – του ΚΚΕ σε αυτή τη περίπτωση, όμως μιλάμε γενικά εδώ – το αξιοσημείωτο προκύπτει από το δυσνόητο σημείο, αυτό που και ο ανδρουλάκης θα μπορούσε να ονόμαζε “αστικό βαμπιρισμό”

    • simeonvatalos Says:

      χαίρομαι που το θέτεις με όρους βαμπιρισμού, η ιδιάζουσα αυτή υποκειμενικότητα στην περίπτωση αυτή έχει να κάνει με τη νεκροπολιτική διάσταση του κόμματος, το οποίο πραγματικά θέλει να βγάζει τους ζωντανούς του νεκρούς στο δρόμο. έτσι έγινε και με τον πέτρουλα κάποτε, διαγραμμένο από το κόμμα αλλά μετά θάνατον ήρωά του. η αντεπανάσταση εδώ μόνο με όρους ζόμπι καπιταλισμού μπορεί να αναλυθεί, με νεκροζώντανα σχήματα τα οποία επιστρέφουν να μας δαγκώσουν.

  2. τα φαινόμενα απατούν. υπάρχει πάντοτε κάτι κρυμμένο κάτω από την επιφάνεια ,πίσω από τη φωτογραφία, κλπ.
    :p
    (βασική ψυχολογική στάση :βλ.καχυποψία απέναντι στο Είναι)
    ως εκ τούτου ,μέχρι να΄ρθει η “μεγάλη νύχτα της Επανάστασης” ο Κνίτης αποφεύγει τον “κίνδυνο” δια ροπάλου μπας και εκπληρωθεί η επιθυμία του και ευχαριστηθεί λιγουλάκι.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: